Friday, January 14, 2011

~ ALLAH sentiasa ada di sisi ~

bismilahirrahmanirrahim....
coretan drpd seorang wanita biasa....

exam dh hbs..takot plak result..ditmbh plak dugaan yg datang tnpa diundang...sedih2..apepun think positive..HIS knows everything that u dont know..trust HIM...=)




ya ALLAH, kuatkan hati diri hmbaMU ini yg lemah...aku sedar aku maseh,maseh lagi cetek ilmu akn agamaMU..mseh lagi ingin mngejar ape yg aku impikan selama ini..ya ALLAH, lapangkanlah dadaku ini dgn segala dugaan yg datang tnpa henti dikeliling aku...kuatkan hati ini dgn segala cubaan n dugaan daripadaMU..aku redha serta pasrah dgn segala yg terjadi..hindarilah aku dari segala ansir2 jahat yg mmbuatkan  hati aku tidak tenteram..ENGKAU fokuslah hati aku kearah yg benar..apa yg terjadi hanya ENGKAU tahu akan kebenarahnnya,,setiap yg berlaku xkan terjadi tnpa kebenaranMU...biarpun hmbaMU ini sudah lakukan yg terbaik..ENGKAU tntukan segalaNYA...aku hanya insan yg lemah yg ingin berubah dari masa kesemasa..jauhilah diri ini dari sikap yg bongkak, angkuh , taksub serta yg negative..jauhilah jugak dari fitnah, serta tohmahan...kuatkan hati ini ya ALLAH...kuatkan hati ini agar tahun ini akan beri aku kebahgiaan lagi...AMIN YA RABB A'LAMIN....


[Yaasiin:82]
Sesungguhnya keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya: "Jadilah!" maka terjadilah ia"


"Ya Allah, Tuhan yang membolak-balikkan hati, tetapkanlah hati-hati kami untuk sentiasa dalam agamaMu dan ketaatanMu"

No comments: