Tuesday, October 26, 2010

~ kenangan terindah ~

bismilahirrahmanirrahim...


xterkira akn kenangan indah yg pernah kita lalui sepanjang hidup kita...mgkin ianya xternilai dgn wang ringgit..saat indah bersama family, sahabat, rakan, semualah kenalan2 kita...masa plak berjln laju sgt seperti air ditimpa ombak yg deras...fuhh..berpuitis la plak pepagi ni..hehe..entahlah, mlm2 ni tetiba teringt kenangn2 dulu..masyALLAH, ade yg indh, ade yg pahit..hmm..xpe, semua kenangn tu asm grm kita kn..ajr kita semua arti kehidupan sebenar..=)


tiap saat, tiap detik pasti ada saat yg mmbhgiakan kn?? kadang2 kita xmerasainya..bila kenangkan kembali saat indah itu, ya ALLAH, bhgianya diri ini tika itu..tp, masa dh berlalu, mgkin kenangn itu akn pergi jauh n jauh jika ALLAH berkehendak itu atau sebaliknya..DIA Maha Mengatahui kan..rasa byk bnda mau crita kt blog ni, mcm diari la plak...hehe,..bila usia mken meningkat byk hal yg sentiasa berlegar2 dlm kepala ni..
> mati
> amal ibadat
> fmly
> jodoh....kahwin... ( impikan saat bhgia dgn hambaNya yg menyayanyi diri ini kerana Dia )


semoga ALLAH melicinkan segala yg kasar ini....amin...=)


Ya ALLAH Yang Maha Rahiim…
Aku berdo’a padaMu untuk seseorang yang menjadi bagian dari hidupku
Seseorang yang meletakkanku di hatinya karena Engkau
Seseorang yang sungguh mencintaiku dengan cintaMu
Pasangan hidup yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi
Seseorang yang memerlukan do’aku untuk kehidupannya
Seseorang yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya
Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya bahagia
Aku tidak meminta seorang yang sempurna
Keranaku tahu tiada manusia yang sempurna
Hingga kebersamaan kami menjadi sempurna dimataMu
Dan aku juga meminta…
Buatlah aku menjadi pendamping hidup yang dapat membuatnya bangga
Berilah aku sebuah hati yang sungguh mencintaiMu, sehingga aku selalu mencintainya dengan cintaMu
Berilah aku tanganMu…sehingga aku selalu mampu berdo’a untuknya
Berilah aku mataMu…sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya dan bukan yang buruk saja
Hingga ketika kami bertemu, kami akan selalu berkata:
“Maha Suci Engkau yang telah memberiku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna” wallahualam...




No comments: