Sunday, October 10, 2010

~ KCB spesial ramadhan ~

bismilahirrahmanirrahim...

alhamdulillah,sebelum exam sempt mnghabiskan hmpir 20 episode nye..then after a short break dlm 2-3hari utk ke next pper, hbiskan kejap lgi 36episode..huhu...cptkn part mne yg krg best..utk thu ape kesudahan crite ni..sgt teruja utk tahu ending die cmne..

jln penceritaannye best bilamana melihat Azzam n Anna mngharungi dugaan yg begitu byk termsuklah ujian keatas hubungn mereka sebagai suami isteri...bkn sng utk mnjaga rumahtngga ni kan..pelbagai cara n solusi dorg buat...alhamdulillah, tiap yg yg dtg akn ade pnyelesaian die, cume xtahu smada cpt mahupun lmbt..thn, nk tahu selebihnye tgklah crite ni k..dlm 56episode je...hehe..=)

crita ni byk mnekankan kita dlm agma n xlupe jgk akan jodoh kite...byk pasangn dlm kisah ni mngenai jodoh..jodoh tu pasti akn dtg pada kita bial ALLAH mngendakinya kan..dh tertulis dlm Lauh Mahfuz dan kita xmmpu utk mengubahnya lagi...smoga jodoh kite bersama org2 yg baik serta soleh n solehah..amin..=)

utk renungan kita...

**"Takdir mempunyai beberapa bahagian, pertama ialah takdir di dalam ilmu Allah yang azali. Ia bermaksud Allah telah mengetahui segala-galanya sebelum ia benar-benar berlaku. Takdir di dalam bentuk ini tidak boleh dan tidak mungkin berubah secara mutlak. Jika ia berubah ia mencacat kesempurnaan Allah dan hal ini adalah mustahil di sisi Allah. Berhubung dengan ini Allah berfirman: “Keputusan di sisiKu tidak akan berubah dan Aku sekali-kali tidak menzalimi hamba-hambaKu.” (Surah Qaaf ayat 29)


**“ Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” ( surah Al- Baqarah:216 )


....sama2lah kita berusaha n xlupe jgk berdoa kpdNYA agar dipertemukan dgn jodoh yg baik..sekiranya dijodohkan dgn seseorang yg tdk memiliki ciri yg kita harapkan, jgnlah salahkan takdir..itu sume dah tersurat...=).......byk betul ilmu yg dpt dlm crita KCB ni, kita amek yg jernih n buanglah yg keruh jikalau ia tdk mndtgkn apa2 pada kita..=)


~ sntiasa berusaha n berdoa jodohku n mngharapkn dia adalah terbaik utkku..amin...




No comments: