Tuesday, December 14, 2010

~ senyap?? ~

bismilahirrahmanirrahim....
coretan drpd seorang wanita biasa....

minggu ni dah dapat byk juga assgnment..hri tu xde kerja nk buat, skng ni xtahu kerja ape nk start dulu..hehe..=)
1st come 1st serve...hehe..=)

hmm..skng ni sye senyap ke ek?? hmm..entahlah..adelah bberapa org tegur, sejak akhir2 ni sye senyap n kurang berckp..sye rase cm biase je tp, mgknlah kadang2 tu xbercakap sgt kot..ikut masanyalah..=).kalau xtahu nk cakap ape, baik senyap je kan..hehe..=)  mgkn tu salah satu azam baru kot..hehe..=) biarlah senyap n berdiam diri itu lebih baik kan..tp, jgnlah senyap utk lari daripada masalah plak, tu lagi mmbebankan..hehe.we need to face with the probs kan....=) insyALLAH akn ada pnyelesaiannya...=)

silence utk masa2 tertentu...hehe..=)



Kadang2 memikirkan nk menolong kwn
Kadang2 dia terasa kebesaran Tuhan
Atau dia meniatkan, dia diam itu
Tidak mahu bercakap bukan2
Kadang2 dia diam itu, kalau dia bercakap
Takut dia melakukan kesalahan
Seperti dia mengumpat atau
Kalau dia bercakap
Takut2 menyakiti hati org
Atau dia diam itu
Menghormati percakapan org
Mungkin org itu bercakap baik, dpt pengajaran
Atau dia hendak mengenal org yg bercakap itu
Baik atau jahat
Dia biarkan saja org itu bercakap
Dan mendengar sahaja
Kerana nk mengenal org itu
Kadang2 dia diam itu memikirkan dosa2 yg lalu
Ataupun kecuaian dan kelalaian yg telah dibuat
Supaya dia bertaubat
Ataupun mengingatkan ilmu pengetahuan
Ataupun pengetahuan yg dilupakan dtg semula ingatan


hny kita yg tahu apa yg kita buat kan..=)

3 comments:

zue anak sudin said...

yeap2....bercakap bile perlu. bgs2.
tp, betul fathin byk senyap skg~ =)
kalo aku senyap, mmg korang mimpi ngeri la 2mlm! haha

kasih dania said...

hehe...itulah..ftn pn xtau npe zue..ttbe cmni...last sem pn cmtu jgk..jadi cm xtau nk ckp apa...padahal idea byk nk ckp..berat mulut ni nk ckp kot..heheh..kalu menaip lajulah...heheh..

heheh..2hri 2mlm ye...hihi

CIk EpaL hijAu~ said...

Atin kan ayu...
Sebab 2 senyap...
Hihihi ;))