Sunday, November 28, 2010

~ Karipap-karipap cinta ~

bismilahirrahmanirrahim....
coretan drpd seorang wanita biasa....

hmm..masa berlalu begitu sje..n diri ni xtahu nk wat ape..huhu..after tgk movies syahadat cinta, then baca jap buku Zue ni..not bad crite die..best jgk...yg tertariknye sal karipap..


cm biasa, dlm novel ni sye dpt amek cket pengajran seperti kita kenalah wat sesuatu benda tu dgn keikhlasan serta kasih sayang, bnda itu akn seperti sesuatu yg indah n spesel n lain daripada yg lain..cm dlm crita ni, karipap yg dibuat dgn ramuan seperti ini, boleh mmbuatkn seseorang tu tersentuh..xkisahlan wat ape pun but hati mau ikhlas n jgnlah mengungkit2 ok..xbaik...

pastu, kita hrus ingt,jgnlah mmbohong kerna amalan itu, ALLAH tdk suka ttpi jika memudaratkan diri, terpaksalah tipu sunat.hehe..ni bila berada dlm keadaan yg mngizinkn seperti sesuatu perkara yg boleh mengaibkan nama keluarga or diri sendiri ke n mestilah dgn nawaitu yg betui..ALLAH Maha Mengetahui kan.DIA tahu apa tujuan kita terpaksa tipu tu...tp,kalu berbohong utk pntgkn diri,or bngga, hm..mgkn kita akn trima akibat  dgn perbuatan kita tu..dlm crita ni, Ali mndapat iktibar dgn perbuatan menipu akn latar belakang dia..akhirnya dia sedar akn kesilapan dia..

then, hmm,,berdakwah tu xsemestinya mnjadi seorang ustaz mahupun ustazah..berdakwah ada perlbagai cara aslkn niat kita ikhlas n mmbimbing org ke arah yg benar kn..yg pntg kerana DIA..

bila baca cerita ni, teringin plak mau mkn karipap panas2....huhu..


try baca ye..best jgk novel ni...=)

4 comments:

SyUhAdA said...

tin dah baca ke?
mcm bes je..~

kasih dania said...

dh baca dah da..best2 jgk crita dia...hehe..tertarik ngn karipap..hehe..try la baca da..=)

zue anak sudin said...

hehehe..promote buku kite eh?? haha.. takpe2..pasni fathin bace buku titian nabi tu lak!! best sgt! ;)

kasih dania said...

zue...hehehe...promote2...bkn selalu kn zue..hehe..ni otw titian nabi lak..hehe..thnks dear..=)