Thursday, June 10, 2010

~ masa begitu pantas ~

bismillahirrahmanirrahim...

Masa itu mmg emas kn...selalu ayt ni diperkatakan..pejam celik pejam celik dh pon setengah thun dh..buln 6 dh pon dh hbis..xlama lagi dh pon nak puasa, then raya...hmm..byk lagi bnda yg xsetel lagi ni..tiap buln pasti ade suka dan duka..watkan diri ini lagi matang..=)

Setiap saat, minit dan jam yang berlalu itu akan bertambah dan berganti dengan hari, minggu, bulan dan tahun. Dan yg pasti dengan pertambahan ini, bermakna usia kita pon semakin meningkat dan bertambah. Kita tidak akan dapat kembali ke usia dan masa yang telah berlalu itu. jadi, gunakanlah hari ini sebaik mungkin, kerana esok belum tentu menjadi milik kita, sedang semalam telah meninggalkan kita menjadi satu sejarah..


Dengan cuti yg ade ni , saye akn gnekan ianya sebaik yg mungkin..habiskn mase dgn fmly tercinta n rehatkn mnda utk masuk ke sem yg baru yg makin hari makin mncabar..subjek2nye pon leh thn jugk..so, must study smart to get what i want..=)





** Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu Dalam kerugian .
Kecuali orang-orang Yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan Dengan kebenaran serta berpesan-pesan Dengan kesabaran.

( Surah Al - Asr).





6 comments:

nur syakirin~ said...

xnk lik s.alam lg.sobs :(

Qaseh Dania said...

yes..tin stuju......xnk balik jugak..xpueh cuti ag ni.....=(

Cik Akma said...

huwaaaa tin, ma lagi 3 hari x ganti posee. rinduu time dlu2 :(

Qaseh Dania said...

ma, jom bersame menggantikn pose..hehe..

thu xpe..ingt pg2 t, kite gerak sme2...bgon sahur..mkn laok smlm kn? xpon, maggi jee..hehe..jnji knyng..pastu tidur..hihi..=)

zue anak sudin said...

insyaAllah...nak dean's list cam fathin jugak~ :)

Qaseh Dania said...

insyALLAH zue...amin...=)
kite wt yg terbaik ye.....=)
chayoook2!!