Tuesday, December 13, 2011

~ its ok miss..u cn face it..=) ~

bismilahirrahmanirrahim....
coretan daripada saya...

subhanallah..hari ni bulan maseh lagi cantik bahkan lagi indah n terang dan jelas lagi dari semalam.nmpk mcm dekat plak..=)

got a called from ibu just now, ibu ckp " ALLAH mgkn sygkan angh, DIA bg petunjuk awai2 pada angah, angah kena bersyukur tu." ..ok dah faham mksd ibu n hati ni rasa sebak + sayu dgn kata2 ibu tu..mmg tetiba nak nanges..lately ni rasa hepi dgn friends sume but accidently terselit jgk kesedihan kan..ALLAH tidak akan membebankan seseorang itu melebihi kadar kemampuannya..=)  n kalu ujian dan dugaan datang silih berganti bermakna ALLAH sayang sama kita..alhamdulillah...=)


ALLAH menyediakan jalan keluar dan mmberikan berita gembira buat hamba2NYA..sesungguhnya, setiap hambaNYA akan dapat menyaksikan bahawa ALLAH sentiasa mengurniakan kemudahan pada kesulitan yang dialami selagi mana hambaNYA itu kekal saabr. Dalam firmanNYA yang lain , ALLAH memberikan khabar gembira berupa petunjuk dan rahmat buat para hambaNYA yg sentiasa takut dan mengharap padaNYA.

family..u all always b beside me in whteva situation..=)





“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.”(Surah al-Insyirah: 5-6)


~ counting the days for IMS Annual Dinner..=)

4 comments:

jannatul said...

i like your post"ALLAH tidak akan membebankan seseorang itu melebihi kadar kemampuannya.. agree sangat2.. maknanya setiap ujian allah beri itu sesuai dgn individu itu sendiri utk menanggungnya.. =D

Qaseh Dania said...

tengkiuuuu kak janna..=))

edi_fm32 said...

Sebenarnya dengan ujian itu, Allah S.W.T syg dkt kita.Dia tak nak kita terus hanyut dgn kesenangan y blh melalaikan. InsyaAllah slps ujian dan dugaan, Dia akan berikan satu ganjaran yang lebih baik.

Qaseh Dania said...

edi..hm, betul tu..kena byk2 sabar kan..=) insyALLAH, sye leh tmpuh sume tu..=)

tq taau..=)