Tuesday, March 9, 2010

~ kepadaMU ku berserah ~

bismilahirrahmnirrahim...


hri ni sye rse sgt sedih tp itu sume dugaan n cubaan drpNYA yg Maha Mengetahui segalanya..kite sebagai hambaNYA harus lahs entiase bersyukur serta berdoa keatasNYA agar setiap yg kita lakukan akan diredhaiNYA.insyALLAH..sye akan cuba utk mmperbaiki ape yg kurng n lebihkn ape yg ptot utk diri sye ini n utk mse depan sye jgk.segala yg berlaku pada diri sye hri ni adalah kebaikkan utk diri sye jgk utk mmpertingktkn lagi usha sye dlm tiap yg sye lakukan..*pokok xkn bergoyang kalu xde angin kn* krn tiap yg berlaku aknn ade sebab serta hikmahnya yg mungkin kite tdk tahu tp ALLAH tahu krn ujian sentiasa mnduga org beriman utk menambahkan lagi keimanannya kpd ALLAH serta utk kuatknnya menghadapi liku-liku hidup yg akan mendatang..


kata-kata hikmah yg sye amek dari koleksi mutiara kata :


"Kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik"


"Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan"


"Jika kita melakukan sesuatu dengan keikhlasan, nescaya ganjaran yang kita terima juga setanding dengan apa yang kita usahakan"


"Mereka yang berjaya bukanlah mereka yang gagal dalam mencuba, bukan juga mereka yang sering gagal tetapi mereka yang tidak pernah gagal mencuba dan terus mencuba sehingga kejayaan yang dikecapi"


"Seseorang manusia harus cukup rendah hati untuk mengakui kesilapannya ,cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya"



"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga"


usaha yg gigih perlu ditemani dgn doa yg tidk pernh putus serta tawakal kpd yg ESA

8 comments:

nur syakirin~ said...

tin np ni?

Qaseh Dania said...

hmm...entahlah syak..rse down cket tp xpe..calm down...hehe....sbar2!!..=)

zue anak sudin said...

sabar fathin...pasti ade hikmahnya...
kite da terjatuh same2...kite bangun same2 keyh?
aku slalu ade utk fathin~ ;)

Cik Akma said...

fathinnn, down? rlex rlex okay =)

Qaseh Dania said...

zue.......thnx zue cz bg support tuk tin ea..tin mmg rse cgt cdeh but pasti ade baiknye jgk kn?? insyALLAH.....thnx zuee..=) muuahxx..=)

ma : ahaa..rse cket laa tp must b strong kn?? cm ma sllau ckp ..hehe...b strong...chayook2!!..
all the best tuk ma tuk exm ni k..=)

nur syakirin~ said...

xpe ftin aku phm..sbr nooo..;)

najihah iman said...

takdir Allah adelah yg terbaik..
yakinlah dgn Dia,no matter what.

yeah..kita jatuh bangun bsama..

Qaseh Dania said...

syak : thnx yunk...cz fhm taye..taye sungguh terharuuu au...hehe..thnx jgk tuk nsehat mlm tdi kt tmpt burger tu...thnx k..=)

wawa : thnx wa...ftn redha n sume ade hkmah kn tuk kite lbeh kuat lgi dai sebelumnya....insyALLAH....=)