Saturday, October 15, 2011

~ sepupuku suamiku ~

bismilahirrahmanirrahim....
coretan daripada saya...

hmm..tajuk novel ni SEPUPUKU SUAMIKU mmg mcm menarik..tajuk die lagi menarik..rasa tertarik nk baca....sehari lebih bce dh hbis..hehe..nk thu ending die sbb tu cpt bce..=) btw, sweet sgt..mmg suke tgk gelagat both of them...to my Dr..i wish u will be like Dr.Hisyam..=))  jodoh pertemuan tu sume keje ALLAH kan..

larilah hingga ke hujung dunia, 
berenanglah hingga ke dasar lautan.
terbanglah hingga langit ketujuh,
kalau sudah jodoh, pasti bersatu jua...dgn izinNya..

sepupu?? huhu  


paragraph terakhir...
walau sehebat mana cinta kita kepada seseorang, tetapi jika itu bukan jodoh kita, pasti terpisah juga akhirnya.. terimalah siapa pun jodoh kita, kerana ALLAH telah berjanji, lelaki yang baik itu adalah untuk wanita yang baik..
sebagai hambaNya, berusahalah untuk menjadi yang terbaik kerana di sebalik kepahitan itu pasti terselit jua setitis kemanisan. ALLAH jadikan manusia itu berpasang-pasangan..jika tidak bertemu di dunia, pasti di syurga nanti akan hadir seseorang yang setia menanti.. berdoalah agar dipermudahkan segala urusan di dunia dan di akhirat..amin.



next novel..CINTA 3 SUKU..ni pun xkurang nya best die.hehe..cute je tgk si Iman ni..=) tmbh plak berpasangan dgn si Pilot..bertmbh2 lah best kan..hehe..comei je tgk pasangan ni..tp, byk jgk liku2 yg dorg kena tempuh..huhu..

also paragraph terkhir..=)

 " Iman, ALLAH jodohkan kita berdua untuk saling melengkapi. Iman juga melengkapkan apa yang kurang dalam diri abang..Kesabaarn iman menghadapi dugaan hidup, mengajar abg erti ketabahan. Kalau abg sempurnakan kekurangan iman, iman juga sempurnakan kekurangan abg.."





Ertinya: "Ya Tuhanku, janganlah Engkau membiarkan aku hidupku seorang diri, dan Engkaulah pewaris yang paling baik." (QS. Al-Anbiyai': 89).





3 comments:

edi_fm32 said...

hehe..dh ada calon ek?, insyaAllah dia mampu jd spe dr y dlm nvl tu.semoga dia dpt membawa awk k dlm cinta y di redai oleh NYA..

Qaseh Dania said...

calon?? belum lagi awk..maseh mencari dr.cinta ..hehe..insyALLAH...amin2..smoga mndapat keredhaanNYA..amin..=)

edi_fm32 said...

InsyaAllah nanti jmpe ar calon tu..hehe